let's talk about | nostalgic songs

23:43

Todos temos aquelas músicas que quando as ouvimos lembramo-nos logo de algo do nosso passado. O post de hoje é exactamente sobre isso, as músicas que me fazem voltar atrás no tempo e recordar coisas boas da minha vida.

* * * *

We all have those songs that when we hear them we remember immediately anything from our past. Today's post is exactly about it, the songs that make me go back in time and remember good things of my life.

Lighthouse Family - High
Não me perguntem porquê mas quando ouço esta música mil e uma memórias me vêm à cabeça. Talvez seja por ficar tão nas nossas cabeças.. A verdade é que nunca me cansei de a ouvir e acho que sempre vou gostar dela. 

Don't ask me why but everytime I listen to this song I remember a lot of things. Maybe that's because it stays in our heads.. The truth is that I never got tired of it and I think that I will always like this music. 

Natalie Imbruglia - Torn
Quem não gosta desta música?  Esta música faz-me relembrar a minha infância, relembrar ouvi-la no meu sofá e ficar toda contente a tentar cantá-la. 

Who doesn't like this music? This song makes me remember my childhood, when I used to sing it on my sofa and when I was so happy trying to sing it.

Outlandish - I Only Ask Of God
Sempre me vai fazer lembrar do meu 9º ano, de uma antiga paixão, da minha antiga escola...
E tem tanto significado, a letra é maravilhosa e profunda.

It will always makes me remember my 9th grade, an old passion, my old school...
And this song has so much significance, the lyrics is so wonderful and so deep.

Alanis Morissette - Ironic
Com uma letra tão profunda e triste, lembra-me coisas boas. Irónico, não é?

With a deep and sad lyrics, it reminds me good things. Isn't it ironic?

Nelly Furtado - I'm Like A Bird
"I'm like a bird, I'll only fly away" Perdi a conta às vezes que cantei isto.

"I'm like a bird, I'll only fly away" I lost count of the times I sang this.

The Black Eyed Peas - Where Is The Love?
Outra música com uma letra profunda. Faz-me lembrar dos tempos em que a minha irmã era uma grande fã dos The Black Eyed Peas. 

Another song with a deep lyrics. It reminds me of the times when my sister was a big fan of The Black Eyed Peas.

Evanescence - My Immortal
Lembra-me aquele antigo programa da SIC, o Família Superstar se não me engano, em que a Filipa arrasou! 

It reminds me an old tv show of a tv channel of my country, Portugal. 

The Cranberries - Zombie
Maravilhosa. Lembra-me o início da minha adolescência em que costumava ouvi-la imenso. 

Wonderful. It reminds me the beginning of my adolescence.

R.E.M. - Losing My Religion
O meu primeiro telemóvel só tinha esta música para colocar como toque. Assim, ficou para sempre na minha memória. E é linda.

My first mobile phone only had this song to put as ringtone. Therefore, this music remained in my memory. And it is beautiful. 


Estas são apenas algumas das músicas que me trazem imensas memórias. Identificam-se com alguma?

* * * *

Those are just some of the musics that makes me remember a lot of things. Do you indentify yourself with amy of them?

xoxo, Ana

You Might Also Like

8 comentários

  1. Evanescence adoro.
    Nelly Furtado não tem como esquecer é minha prima ( de 3 grau :D )

    Womens's Stuff

    ResponderEliminar
  2. Natalie Imbruglia - Torn
    ADORO!

    Sónia
    Taras e Manias

    ResponderEliminar
  3. Eu identifico-me muito com a da Nelly Furtado!!
    Beijinhos :)
    http://fashion-is-a-passionn.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  4. I follow you back ;) www.catpuff-blog.com

    ResponderEliminar
  5. Thanks for droping comment on my blog and your blog is so gorgeous... i am following you now :)

    ResponderEliminar
  6. Tantas músicas que me trazem tantas memórias, a Ironic, Where Is The Love...tantas!!!

    XOXO
    http://fashion-mask.blogspot.pt/

    ResponderEliminar
  7. These songs remind of so many things, good and bad ! Thank you for this article, it just made my day ! :)

    xoxo
    ennaihposa.blogspot.com

    ResponderEliminar

Thank you for all your comments and support! I appreciate all the opinions that you give me, wether they are good or bad. I'm here to learn more and more everyday. I always answer your comments.

Hope you like my blog! xo

Press

Choies-The latest street fashion Be an e-tailPR blogger